The Fresh Princess of Bel Air - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu The Fresh Princess of Bel Air - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu

The Fresh Princess of Bel Air

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Josine

31 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Terug van Spring Break. Alweer helemaal terug in mijn oude leventje.

Vrijdagmiddag begon het grote avontuur. Koffertjes ingepakt, in de auto geladen en met Nicole naar het ozo grote plaatsje Bel Air, Maryland gereden. Nee nee, het is niet hetzelfde plaatsje als de in de 'Fresh Prince of Bel Air' , maar het klinkt gewoon cool ;) Na 5 uur gereden te hebben kwamen we aan en werden we hartelijk ontvangen door Nicole's moeder (Judi), haar stiefvader (Mark) en haar 11 jarig ADHD zusje (Hailey).

De volgende dag heb ik de buren ontmoet. Het was lekker weer: tijd voor een 3kwart broek, t-shirt, cabrio-ritje met knoerharde muziek en natuurlijk een ijsje.
Het buurmeisje heet ook Nicole. Ze is 25 ofzo en heeft een kind. De vader en zij waren niet meer bij elkaar en ze had een nieuwe vriend (niet echt een vaderfiguur, aardig gezegd). Dit is ongeveer het levensverhaal van iedere persoon die ik daar tegen ben gekomen en dan was alcohol en drugs vaak ook nog een onderdeel. De niet-opgeleide mensen waarmee ik een gesprek begon, waren nauwelijks te verstaan, voornamlijk door het vele ge-motherf*ck, f*ck, b*tches en andere gangster/thug-praat. Veel haat jegens buitenlanders ook. Een kerel in de kroeg vertelde me dat hij donkere mensen haat. Toen ik vroeg waarom was zijn antwoord: 'he stabbed me in my f*ckin ribs, that's why!' Ach ja, je kent het wel...
Heeeeeeeel anders dus dan de buurt waar ik opgegroeid ben ;)

Tijdens deze cultuurshock hebben Nicole en ik natuurlijk ook de toerist uitgehangen. Ookal woont zij al 22 jaar daar, had ze bijvoorbeeld nog nooit de Liberty Bell of Independence Hall gezien. Zo zie je maar weer, dat je als toerist toch vaak meer van een land ziet dan als inwoner van dat land. Zo zijn we naar Annapolis gegaan waar ook de enige echte USA Naval Academy ligt. Je mocht daar de campus bekijken en het was echt gigantisch! Nu ik weer op W&J ben realiseer ik me hoe klein het hier eigenlijk is. Annapolis zelf ligt aan het water en is een leuk stadje/dorpje om even doorheen te wandelen.
Maandag zijn we naar Baltimore gegaan. Daar het aquarium bezichtigd en mijn allereeste echte Baltimore Crab cake gehad (blijkbaar zijn ze famous in all the US)! Omdat zeevoedsel niks voor mij is, vond ik er natuurlijk niet zo veel aan. Nicole vond me maar een gek meisje...
Dinsdag was Philadelphia aan de beurt. Het weer was verschrikkelijk en ik weet niet waarom, maar ik was mijn jas en mijn paraplu vergeten. Het eerste wat ik dus gedaan heb is een echte Philadelphiaanse plu gekocht. Daarna zijn we naar Independence Hall gelopen en de Liberty Bell en hebben we een bezoekje gebracht aan het Constitution Museum. Hier had ik het uiteindelijk zo koud dat ik op het eind van de dag toch maar eens een nieuwe trui aan had geschaft.

De rest van de week nog wat kleine tripjes gemaakt naar locale plaatsjes en malls en hier aan daar in kroegen gehangen. Hier waren trouwens alleen maar vieze oude mexicaanse mannetjes te vinden, die er niets van snapte dat Nicole en ik nog geen kinderen hadden. Veel andere scholen hadden de Spring Break al eerder gehad, dus vandaar dat het jong volk ver te zoeken was.



Maar niet getreurd, al met al was het een super vakantie! Helaas niet bruin geworden, maar je kan niet alles hebben.


Nog wat foto's zijn hier te vinden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=GREKLDFR

http://www.mijnalbum.nl/Album=HNWVVNCW




Het ga jullie goed!



xx Josine

  • 31 Maart 2010 - 19:05

    Weck:

    Ut is beej dich fakking beater weer as heej op dit moment gluif ik. (Volgens waarbenjij.nu dan) Haha.

    Kind ik bin Jaloers! Met hoofdletter J!
    Doot nog maar vuul dinge mejmake, en vuul verhaaltjes vertelle :D

    Look forward to it!

    Kusss

  • 31 Maart 2010 - 19:09

    Malou:

    Klinkt weer goed allemaal die verhaaltjes van je!!! Heb alleen een gek probleempie..probeer je foto's te kijken en krijg dan die van Kim en Kenny...ligt dat aan mij of aan u (a)??

    Xx

  • 31 Maart 2010 - 19:11

    Weck:

    Josiner! Mloe heeft gelijk! Wist niet dat jij ook in Australie was ;)

  • 31 Maart 2010 - 19:32

    Kristel:

    nice nice nice, lady!
    kom ut binnenkort met eigen ogen bekijken:P

    xx

  • 01 April 2010 - 10:07

    Naan:

    Det klink behuurlik goad, Josiner Schnitzel! Leuk verhaaaal! Kus

  • 01 April 2010 - 21:37

    Malva:

    Fijn fijn fijn, veel vakantie is fijn! Die maffe amerikanen ook met dat ze zwarte niet mogen..

  • 04 April 2010 - 17:53

    Jac En Ans:

    Het ga jou ook goed.
    Geniet ervan!!!!

  • 12 April 2010 - 16:39

    Maartje:

    woehhoeee sien op spring break! vette shizzle!! ;)
    zuut dr good oet!! Ben benieuwd noa de local people! looks fun to me!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Josine

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 8756

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2010 - 27 Januari 2011

Asia

30 Januari 2010 - 30 Juli 2010

W&J College

Landen bezocht: