Van San Diego, naar LA, naar Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu Van San Diego, naar LA, naar Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu

Van San Diego, naar LA, naar Santa Barbara

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Josine

07 Juni 2010 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Ik heb niet eens de tijd om in alle plaatsjes waar ik kom een verhaaltje te schrijven. Alles gaat zo snel ineens! Vandaag zit ik Santa Barbara, morgen alweer in San Luis Obispo, terwijl ik gister vertrok uit LA.

Waar was ik gebleven.. Oja, het laatste verhaaltje typte ik in San Diego. Dit was een hele relaxte week. Beetje strand hangen, shoppen, niet heel veel sight seeing, maar een goeie tijd om met 3 andere meiden door te brengen. Afgelopen woensdag vertrokken we naar LA omdat donderdag iedereen op het vliegveld moest zijn. Woensdag niet heel veel meer gedaan. Nog wat rondgewandeld over de Walk of Fame en iedereen moest de laatste souvenirtjes nog inslaan dus... shoppen!
De volgende ochtend zijn Britte en Paula in de vroege ochtendgloren vertrokken en Amalie en ik sliepen uit.Amalie vertrok later op de dag dus hebben we nog een laatste tochtje in onze ozo vette Jeep gemaakt. Langs het strand, laatste Starbucks bezoek gedaan samen en toen zat het erop. We verbleven in een niet zo pluis hostel dus ik had besloten een ander hostel te zoeken, meer in het centrum. Amalie dropte me daar af en we moesten afscheid nemen. Ik had het (vooral een uurtje later) er wel moeilijk mee. Ineens sta je overal alleen voor, terwijl je voor minstens 3,5 altijd mensen om je heen gehad hebt waarmee je vertrouwd was. Maar goed, wat kun je doen... De volgende ochtend even met thuis gebeld en dat deed me wel goed. Je kan wel moeilijk doen, maar ik ben hier nu. Ik ben vrij om te doen en laten wat ik wil, ik hoef niet te werken, niet naar school, waar zeur ik in godsnaam over!! Dus gaan met die banaan. Ik heb in mn uppie nog Universal Studios bezocht, wat zeker vet was maar natuurlijk belachelijk duur. De volgende dag ben ik met een ander Nederlands meiske naar het strand gegaan. Gezellig gekletst, behoorlijk verbrand. 's Avonds nog buiten het hsotel op een terrasje gezeten met 2 amerikaanse meisje van mijn hostel en de volgende dag was het alweer tijd om te vertrekken. Hop, met de trein naar Santa Barbara.

Ik hou echt van reizen met de trein! Superveel beenruimte, lekker naar buiten staren, ideaal. Het uitzicht was echt schitterend! We reden door bergen en langs de zee, echt mooi. Aangekomen in Santa Barbara wandelde ik wat rond, en toen ik bij het hostel incheckte, kwam ik een engelse kerel tegen die ik in het hostel in LA ook al tegen was gekomen. Wel grappig. Alle reizigers doen ongeveer dezelfde dingen hier aan de kust. Of van noord naar zuid of vv.
's Avonds met koken ontmoete ik nog een Amerikaans meiske die met haar truck hier was. We spraken af dat we savonds naar de bar gingen. Zo gezegd, zo gedaan. Toen we daar zaten (gewoon een random bar in Santa Barbara) kwam diezelfde engelsman die ook in LA zat weer aangewandeld, met nog wat andere uit het hostel. Wat is de wereld toch klein, denk je dan... Voor de rest dus een superavond gehad! Het amerikaanse meisje bood me zelfs nog een lift aan, maar ik had mijn hostel al geboekt voor nog een extra nacht en zij vertrekt zo.. Ik baal wel een beetje daarvan, maar ach, morgen kan ik weer met de trein reizen en ontmoeten we de volgende mensen :D

Dat was denk ik wel weer wat er zoal gebeurd is. Ik heb trouwens een goedkope manier van internet gevonden... ga naar een bieb! Daar hoef je niks te betalen.. Wat dat betreft zijn hostels maar vieze vuile afzetters... :D

Dag lieve lezers, tot de volgende keer!

  • 07 Juni 2010 - 20:11

    Maartje:

    beeeenruimte!! sien houdt van beenruimte he xl ;)
    haha goed om te horen dat het goed gaat! En je bent niet alleen dat zie je wel, er zijn nog kei veel andere reizigers!! En ik denk ook aan je!
    xx

  • 07 Juni 2010 - 20:25

    Naan:

    Josine, de klinks as un ware held.. Ech stoer desse ut toch lekker luk in dien allenigheid en zoe allein bisse volges mich ok neet dus wat det betref ;)!

    Ik weer behuurlik jaloers van dien treinreisverhaaltjes, du wereldreizigster!

    Keep us posted,
    xxx

  • 07 Juni 2010 - 20:41

    Ems:

    Fienie,
    Ik bin ok blie desse dich weer op hes kinne pakke, noadesse zoe eenzaam in de bios haijs gezete (vond dich ech n bietje zielig).
    Maar nou bin ik nertuurlijk alweer super jaloers..
    Doot maar vuul leuke minse ontmoete en nog wat bekinde filmsterre :P
    xxx de bergeend

  • 07 Juni 2010 - 20:52

    Mariet:

    haha dat spaart maar weer wat centen ;) Idd niet klagen maar gaan met die banaan! Klinkt goed zeg! Geniet maar weer van de volgende treinreis sientje!
    xx

  • 08 Juni 2010 - 02:34

    Marleen:

    Hey Josine! Klinkt top allemaal! Lekker strand hangen en winkelen. Jeanette en ik zijn net in montreal aangekomen, helaas niet met een vette jeep, maar met een witte kamperauto. Hij rijdt wel prima haha. Super dat je zoveel andere mensen ontmoet, dan ben je ook niet echt het idee dat je alleen aan het reizen bent. Dat is wel het mooie van hostels :). Veel plezier in de volgende trein en tot snel!
    Liefs

  • 08 Juni 2010 - 06:49

    Jac & Ans Verbeek:

    Josine, Wat supervet allemaal, enne, als je alleen reist, ontmoet je veel vaker leuke mensen, dus gaan maar.....
    Geniet ervan.

  • 08 Juni 2010 - 08:34

    Jos:

    Sien, strakjes heb je in elk geval vette verhaaltjes aan jouw kleinkinderen. "Toen oma vroeger, enz." Veel plezier, jouw pa.

  • 08 Juni 2010 - 08:36

    Kuups:

    Tof Josine! Inderdaad niet zaniken;) dat je helemaal alleen bent, je kunt doen en laten wat je wilt en je hoeft met niemand rekening te houden! En zo ontmoet je nog eens mensen!
    Ben wel trots op je hoor, dat je op je eigen houtje door de USA aant krossen bent!

    Xxx

  • 08 Juni 2010 - 10:17

    Malva:

    Jaja sientje lekker doen waar je zin in hebt en vooral niet bang zijn dat je er alleen voor staat. anders mag je je liefste nichtje altijd bellen. geniet!
    kuss

  • 09 Juni 2010 - 20:46

    Pauldy:

    Hi Josine,
    Klinkt allemaal super zo te horen !
    Wel cool dat je veel leuke mensen ontmoet hebt ! Dan voel je je ook niet zo alleen, top !
    Het terugzijn in Nederland is toch maar raar ff.. Maar goed, morgen Pitcher Party en dan kan ik iedereen weer zien :) jeej !
    Nog veel plzier en keep me posted !
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Josine

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 8760

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2010 - 27 Januari 2011

Asia

30 Januari 2010 - 30 Juli 2010

W&J College

Landen bezocht: