Hoopje zeehonden! - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu Hoopje zeehonden! - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu

Hoopje zeehonden!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Josine

15 Juni 2010 | Verenigde Staten, Monterey

Dag lieve leesvriendjes,

Op het moment zit ik nog in Monterey maar vanavond vertrek ik naar San Francisco!!!
De laatste paar dagen waren niet de makkelijkste. Hoe mooi ik het ook vind in de kleine plaatsjes langs de kust, hoe minder jonge toeristen hier te vinden zijn en hoe minder aanspraak je eigenlijk hebt.
In San Luis Obispo heb ik in een heel knus hostel geslapen, wat eigenlijk meer een groot huis was en het was ook meer een grote familie daar binnen. Wat betekent dat ik en nog een andere jongen de jongste personen daar waren. De huisvrouw heeft het volgens mij niet zo op jonge mensen (die zullen wel te veel herrie maken) maar de rest van de personen waren erg aardig en erg caring. De eerste nacht sliep ik met een oude vrouw op de kamer en omdat ik migraine had gekregen was ze heel erg bezorgd om me. Was wel schattig :) Niet dat ik niet weet hoe ik met migraine om moet gaan, maar na zo'n tijdje alleen is het wel fijn als je ziet dat mensen toch nog om je geven :p De nacht daarna sliep ik zelfs alleen in de dorm, wat eigenlijk wel even fijn was. Toen ik overdag bij de bushalte stond te wachten om naar een klein plaatsje aan de oceaan te gaan (Pismo Beach) kwam ik een andere kerel uit het hostel tegen. Hij was in de 40, had twee kinderen maar was erg praatgraag. Zo kwam het dat we een tijdje samen in Pismo Beach rond hebben gehangen. Oude mannen kunnen ook gezellig zijn! Hahaha!

Ook hier in Monterey zijn niet heel veel jongeren (wel iets meer). Maar het is zooooo mooi hier! Overal waar je loopt langs de kust zie je wel of een worstje op het strand liggen of de zeehonden zijn fijn aan het spelen in het water met de zeeotters. Zo schattig. Er is hier ook een aquarium, maar wie heeft dat nodig als je ze gewoon in de natuur kunt bekijken!
Eergister had ik een fietsje gehuurd en ben ik langs de 17 mile drive gefietst. Dit is eigenlijk meer een soort van sight seeing tour dan wat anders. Echt mooi! Zo kwam ik met mn fietsje bij Pebble Beach, en voor de niet golfers onder jullie (ik weet er tegenwoordig alllles vanaf), hier wordt de US Open gespeeld. Donderdag begint het feest hier en het wordt langzamerhand steeds drukker in het kleine stadje.

Maar goed, de stad waar ik nu heen ga, moet wel wat spannende mensen met zich meebrengen. Kan niet anders! Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee waar ik over een week zal zijn, maar dat houdt het spannend, niet waar?

  • 15 Juni 2010 - 19:03

    Naan:

    Aaaaaaaaah!

    That's all..

    Liefde ;)

  • 15 Juni 2010 - 19:31

    Diewi:

    Klink allemaal mega goed! Ik heb hier in Palestina een Amerikaanse huisgenoot die uit Monterey komt, zal haar vertellen dat je het erg naar je zin hebt daar, vind ze vast leuk om te horen!

    enjoy!
    kus

  • 15 Juni 2010 - 20:18

    Malva:

    Niet alleen voelen hoor sienie. Lekker het avontuur aangaan en vooral niet te veel aan het kikkerlandje denken.
    xx

  • 16 Juni 2010 - 07:14

    Kimmert:

    Joziener Schnitzel! Het klinkt echt heel mooi daarm ben zoooo benieuwd naar je foto's en verhalen (live)! Hoop dat je snel leuke vrienden daar vind.. Of zal ik gewoon ff het vliegtuig op stappen;) Ben over een weekje namelijk klaar!!:) Whiehoewww. Wanneer komt je fam dan?! xx

  • 16 Juni 2010 - 08:16

    Kris:

    Ohhh sieneke, ben toch echt jaloers!! Ooit ga ik dat ook nog allemaal zien:P

    Amuseer dich, kus!

  • 16 Juni 2010 - 19:33

    Kim:

    Thanx voor je lieve kaart! Heb hem net voor de vlucht van ZA nog kunnen lezen ;) ZA was btw ook echt geweldig!
    Maar mn ma zei al dat San Fransisco geweldig was, lijkt me ook erg super! En zeehondjes zijn gewoon TE lief!
    Mis je ook sienie!
    Nog veel spass! xxx

  • 17 Juni 2010 - 10:30

    Coon:

    Dag lief zussie,
    Goed om te lezen dat je zelfs in het verre Amerika de Hollandse fietstraditie niet verloochent. Hier wordt je gemist, maar ja, wat wil je als je zo´n braaf meisje bent...
    Nog even en dan kan ik je weer klopjes op je platte kop geven. Yessss! Nog veel plezier met de zeehondenworsten!
    x Liesbeth

  • 18 Juni 2010 - 11:01

    Pauldy:

    Klinkt allemaal zeer mooi !
    Wat leuk dat je daar gewoon zeehondjes kan zien, hoe schattig !
    Veel plezier nog op je avontuur !

    Ik kijk uit naar het volgende verhaaltje :D

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Monterey

Josine

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 8768

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2010 - 27 Januari 2011

Asia

30 Januari 2010 - 30 Juli 2010

W&J College

Landen bezocht: