Sleepless in Yosemite en Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu Sleepless in Yosemite en Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu

Sleepless in Yosemite en Seattle

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Josine

28 Juni 2010 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo leesvriendjes,

Alweer tijd voor het volgende verhaaltje. Er gebeurd zoveel in een dag dat ik het anders niet meer bij kan houden!

Savonds laat, weet al niet meer welke dag, werden we opgepikt door de Green Tortoise Adventure tour bus ergens down town San Francisco. Dit betekende dat we als een optocht met al ons hebben en houden van het hostel naar de oppikplaats moesten verhuizen. Wat een gedoe, maar meteen heel handig voor de eerste kennismakingen. In eerste instantie dacht ik 'oho, wat heb ik mezelf nu op de hals gehaald..' De mensen waren een beetje raar. De groep varieerde van 18 tot 40-ish en dan nog een hele vervelende oude(re) vrouw van rond de 55. Zij had in het hostel al bij mij op de kamer geslapen en kan niet stoppen met praten. De enige persoon waar ik me aan geergerd heb die dagen, dus dat valt me nog mee na zo'n tijd alleen ;)
De bus was super! Als ik thuis ben laat ik wel wat foto's zien. Het ding kon helemaal getransformeerd worden in een gigantisch bed en daarbij zaten er ook nog stapelbedden in! Ik denk dat zo'n ding in NL niet legaal is, maar het is de beste manier van busreizen dat ik ooit gedaan heb. Die nacht zijn we naar Yosemite park gereden om vervolgens rond half6 sochtends wakker te worden in een heel andere wereld als waar we vandaan kwamen. Bergen, natuur, riviertjes... schitterend! Met zn allen zorgde we voor een heerlijk ontbijt en we bereiden ons er op voor dat het een zware dag ging worden. We werden gedropt in Yosemite Valley waar je uit allemaal routes kan kiezen om te bewandelen. Ik heb met nog n stel andere de Mist Trail gedaan. Zoals de naam misschien al zegt.. je werd nat! Dit kwam door de mooie watervallen die langs het pad lagen. Gelukkig was het heerlijk weer en iedereen genoot vollop. Ondanks dat het zo mooi was, viel me het qua aantal mensen wel tegen. Vaak stond je gewoon vast omdat er teveel mensen op het pad waren. Net alsof er een file was in een stad.. Maar niet getreurd, de uitzichten waren magnefique!! 's Avonds reden we naar onze kampplaats en daar een heerlijk diner gemaakt en natuurlijk een kampvuur met MARSHMELLOWS!! En een biertje natuurlijk :) Daarna naar bed en ik heb mn slaapje fijn onder de sterren gehad, met als gevolg dat de volgende ochtend de mieren over mn gezicht liepen.. Hoe lekker is het leven toch!!
Iedereen was vrij dood door het lange gewandel en de vrij korte slaap. Gelukkig was de dag rustig gepland. De eerste stop was een Gost Town. Er zijn in de buurt heel veel steden gebouwd door het goud dat gevonden werd, veel van die steden hebben niet langer dan 5 jaar bestaan en dit was zo'n dorpje. Vervolgens maakte we een stop bij Mono Lake. Dit was een heel zout meer en natuurlijk moesten we proberen of daadwerkelijk iedereen bleef drijven. Ja hoor het lukte! De laatste stop was nog een ander meer met een camping, waar we konden douchen... EINDELIJK! Na zo'n daggies zonder stromend water kun je je niets heerlijker bedenken :)
De laatste dag was alweer aangebroken (helaas) en we bezochten hele dikke bomen (ben de naam natuurlijk alweer vergeten) en nog een park. Omdat de bestuurder nog moest slapen stopte de bus in een klein dorpje waar we naar een van de oudste saloons gingen om de reis af te sluiten met een super-avondje karaoke!! Oh mijn god, wat heb ik gelachen!! De volgende ochtende kwamen we rond 6 uur weer aan in San Francisco waar een douche weer erg welkom was. Omdat mijn trein naar Seattle pas om 9 u savonds ging, heb ik mn dag maar gespendeerd met een stel overgebleven/dode mensen van de trip. Lekker gedoucht, gegeten, gehangen, per ongeluk geslapen, en vooral gekaart.. Dat was DE bezigheid van de groep met het favoriete spelletje Bullshit! Wie een les erin wil, als ik terug ben leer ik het je ;)
Na een lekker afscheidsdiner moest ik toch echt de trein gaan halen en vond ik het zelfs jammer dat ik moest gaan. Gek, dat je al zo gehecht kan raken aan mensen na 3 dagen. Misschien is dat omdat ze het dichts bij vrienden komen op het moment :P En daarbij was dit weekend de Pride Parade, maar niet getreurd: na een 22u durende treinreis naar Seattle kwam ik er gister achter dat er ook een gaande was in Seattle. Supergrappig en mooie foto's dat het oplevert ;) Vandaag heb ik een Underground tour gedaan. Seattle lag vroeger namelijk een verdieping lager dan wat het vandaag de dag doet. Een lang verhaal, maar het heeft te maken met een hoop stront (ja echt, riolering bedoel ik dan!). Morgen is alweer mijn laatste dagje hier en 's avonds vlieg ik naar Nicole!! Superveel zin in!!

Dikke knuffel

  • 29 Juni 2010 - 08:11

    Kim:

    Mevrouw Wolmert! Dit klinkt weer superduper en ultimate:) Enjoy as much as you can!! Weet je wat we gaan doen als je terug komt?! Naar de movie en uit eten bij draaiom, want..... ik heb nog stees die bonnekes van jou! Leuk he? Die date gaan we snel plannen hoor!! xx

  • 29 Juni 2010 - 09:57

    Em:

    Heej Fienie,
    Supertof weer! Vuul plezeer beej Nicole. En natuurlijk nog mier met dien zusje!
    Bin beniejd noar dien foto's!
    Dieke Kus

  • 29 Juni 2010 - 11:38

    Pauldy:

    Wow dat klinkt wel weer goed allemaal !
    Veel plezier bij Nicole !
    Doe haar maar de groeten !
    x

  • 29 Juni 2010 - 11:39

    Malva:

    Waren het de dikke bomen van Bassie en Adriaan? Hihi! Veel plezier en laat die fotos maar komen.
    xx

  • 29 Juni 2010 - 16:35

    Kim:

    Klinkt geweldig!

    Ik ben weer hard aan het werk,.. haha t echte leven is weer begonnen, dus mijn tip: Genieten zo lang als je kan!!!

    Ps; Kenny kan met je bullshitte geloof ik :p haha, die heeft t in Australië gedaan dacht ik :p

    x


  • 29 Juni 2010 - 17:02

    Kristel:

    Haa siene!

    Foto's, foto's, foto's!!! En joa, we gaon bullshitte:P

    xus!

  • 30 Juni 2010 - 20:22

    Britte:

    GEWELDIG!!!
    sequia's waren 't! ik had ouk un foto van t bordje want kos ut ouk neet onthalden haha! Maar ech lieve josine, ik herken zoe belachelijk vuul he! en dan kump der nog mier leuks aan veur dich, pff, wat ein leave :p wat ken ik nog zeggen, net wie altied, geneet dervan! ik dink aan dich :D
    xx

  • 03 Juli 2010 - 20:06

    Paula:

    Hee,

    wat een avonturen beleef je nog allemaal. Echt leuk om te lezen! De verhalen van Yosemite en Sequoia park komen me bekend voor. Ben daar toen ook geweest met mijn ouders. Voel je je toch maar klein naast zo'n bomen he :p Hoop dat je nu erg gezellig hebt met je zus en nog veel plezier de komende weken.

    xx Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Josine

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 8767

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2010 - 27 Januari 2011

Asia

30 Januari 2010 - 30 Juli 2010

W&J College

Landen bezocht: