Roadtrip!!! Bestemming: Detroit - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu Roadtrip!!! Bestemming: Detroit - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu

Roadtrip!!! Bestemming: Detroit

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Josine

14 Februari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi lieve mensen,

Ja ja, Josine heeft uiteindelijk toch maar een waarbenjij.nu aangemaakt.. Ik ben er nu al achter dat ik het leuk vind om mijn verhalen met mensen die me goed kennen te delen. Dus vandaar.

Na dik twee weken op de campus van Washington & Jefferson College rond te hebben gehangen, was ik het hangen en het eten al moe en was het tijd voor mijn eerste tripje. Samen met 3 Nederlanders (Marleen, Jeanette en Paula) hebben we een auto gehuurd voor de lange tocht naar Detroit. In eerste instantie wilde we naar Philadelphia crossen, maar het weer zit bepaald niet mee dus kwamen we uit op Detroit. Na heel wat 'What the f*ck are you going to do in Detroit?! It's the ugliest city I've ever seen!' van onze medestudenten, hadden we wel onze bedenkingen maar de stemming zat erin en we gingen op pad.

Na een uur of 5 rijden kwamen we de stad inrijden en inderdaad.. Ik heb nog nooit zoveel krotjes gezien als in die straat. Detroit had ooit een goede autoindustrie, maar deze heeft erg geleden onder de crisis. Niet alleen de autoindustrie, maar ook kroegen, winkels etc heeft geleden. Dit is een grove schatting, maar ik denk dat wel de helft van alle winkeltjes en kroegen die wij gezien hebben dicht waren. Alle gesloten winkels enzo blijven echter staan. Dus de helft van de stad is gewoon uitgestorven.
Uiteindelijk kwamen we bij ons hotel en dat zag er prima uit wat er echt prima uitzag. Ik zal snel een foto plaatsen van ons uitzicht.. Alsof we in een oorlogsgebied sliepen.
De hele zaterdag hebben we wat toeristische dingetjes gedaan en uiteindelijk zijn we gestrand waar we vrijdagavond ook gestrand waren, het hard rock cafe. Leuke mensen, prima cocktails, goed eten, wat wil je nog meer! Het cafe lag aan een pleintje, waar ze een soort van winterkermis opgezet hadden. Met een ijsbaan, ijssculpturen, kampvuurtjes waar je marshmellows op kon braden etc. Erg gezellig.

Zondags (vandaag) zijn we weer terug gereden en ik ben echt kapot. Nog even een filmpje kijken en dan slapen. Morgenvroeg om 8u moet ik weer fris en fruitig in mijn les zitten!

Heel veel liefs,
Josine

En ja.. ik ben jaloers op jullie! Allemoal vasteloavend vieren, zonder mich :( Drink dr unne op mich! Alaaf!

  • 16 Februari 2010 - 16:53

    Naan:

    Liebchen!

    Heb idd us 'n documentaire gezeen euver Detroit, schienbaar heat ut dus ok ut hoëgste kriminaliteitscijfer van gans de Joe Es Ee! Maar zelfs det weerhelt mich dr neet van um duuchtig jaloers te zien! Hoapelik, as ik eindelik gezeagend weer met ut spaarvirus (of ja, as ik mich loat euverdraage), kin ik dien hang-outs met eige auge aanschouwe.. Amuseer dich, schnitzelke! Kus

  • 17 Februari 2010 - 08:02

    Ans Verbeek:

    Hoi Josine, Detroit, inderdaad, niet de meest indrukwekkende stad...
    Maar, als het weer beter wordt, kun je lekker naar andere mooiere steden toe. Geniet ervan.

  • 19 Februari 2010 - 17:18

    Malva:

    Ah kijk zo ben ik weer een beetje op d hoogte, fijn dat je zo snel gehoor hebt gegeven aan mijn oproep ;)

  • 19 Februari 2010 - 18:24

    Maartje:

    Klinkt kei vet sienel!! En je moet alles een keer gezien hebben, dus ook Detroit...dna weet je weer hoe goed je het hebt ;)
    Ik wacht vol spanning op heel veel meer verhaaltjes!! :D

    xx

  • 20 Februari 2010 - 09:30

    Mariët:

    Leuk, toch een waarbenjij.nu! Ik vind dit verhaal wel prima, ik vrees namelijk voor de 'het is zo prachtig, zo'n mooi weer, bijna vakantie verhalen';)
    xx

  • 20 Februari 2010 - 20:38

    Ellemie:

    Sienie! Joa ok ik bin toch wal ein bietje jeloers! Ok al hebbe we os prima vermak met de vasteloavend! (heej veur verwies ik dich noar foto's op hyves of facebook ;))
    Mis dich!
    Kus de Bergeend!

  • 21 Februari 2010 - 05:45

    Kim:

    Sienert!

    Jeeuh n site waar ik jouw verhaaltjes ook bij kan houden! :D
    Mooi! Zo te zien heb je het wel naar je zin :D
    Maar die sneeuw, brrrr...
    Wij zijn hier toevallig mensen uit Washington tegen gekomen, haha die waren blij dat ze even hier waren, maar ik moet zeggen wel super mooie foto;s! Nog heel veel plezier!!!

    Liefs Kim en Kenny

  • 21 Februari 2010 - 12:46

    Malou:

    Schnitzel! Wat leuk desse ok un site hes!...maar jaloers op os vanwege carnaval :o had det ierder gezag, had best wille ruile huur ;)
    Bin benieuwd naor dien verdere verhaole!
    Xx

  • 24 Februari 2010 - 09:47

    Dillen:

    Hoi Josine,
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben daar. Doe ook de groetjes aan de andere kiddo's aan de overkant van de sloot.
    liefs,
    Dillen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Josine

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 8778

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2010 - 27 Januari 2011

Asia

30 Januari 2010 - 30 Juli 2010

W&J College

Landen bezocht: