Campus Life - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu Campus Life - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Josine - WaarBenJij.nu

Campus Life

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Josine

26 Februari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Oh mijn god.. Het sneeuwt weer! Ik word er helemaal gek van. Ben vandaag al 4x van sokken verwisseld omdat mijn voeten nat worden van mijn ozo waterdichte schoenen.

Mensen! Nog bedankt voor alle lieve berichtjes! Ik word er erg vrolijk van :)

Even een snelle update over afgelopen 2 weken.

Na onze grote reis naar Detroit begon het 'echte leven' weer. Lessen volgend, leren na je lessen, etc. Het scheelt dat ik 3 leuke lessen volg (lees: psychology, advanced inorganic chemistry en de beste: brewing science). Er is maar één les die ik echt niet leuk vind en dat is immunology. Nou moet ik daar ook nog het meest voor doen en faal ik het hardst in die klas. Ach ja, genoeg gezeur. Even een quick update over mijn bierbrouw les :p
Iedere woensdagavond zijn we in het lab te vinden. Af en toe gaan we ook in de keuken van de commons(ons restaurantje zeg ma)bier maken, als we grote batches willen hebben(zo'n 5 gallon=20 liter!) De eerste avond begon goed: we gingen 'sensory testing' doen. Wat dus betekent, bier proeven! Ja ja, hier krijgen we daadwerkelijk studiepunten voor! De rest van de labs hebben we bier zitten brouwen en binnenkort gaan we een etensschema maken, zodat iedereen om de beurt wat te snacken meeneemt. Van 7 tot 11 's avonds bier maken kan soms best wat etenslust opwekken. Na het bier brouwen, kunnen de biertjes van 2 weken geleden opengemaakt worden ;) Al met al, de gezelligste les die je kunt bedenken! Jaloers?

Om te vertellen waar ik vorig weekend uitgehangen heb, moet ik even nog wat uitleggen.
De meeste mensen in W&J leven hier op de campus. Je hebt verschillende gebouwen. Een gedeelte van de campus bestaat uit Greek Life huisjes. Dit zijn huizen voor de fraternities (frats) en sororities. Het zijn een soort van studentenverenigingen, de een voor alleen maar kerels, de ander voor alleen maar meiden. Hier is voor de meeste studenten ook het feestleven gevestigd, aangezien de helft nog niet naar de kroeg kan omdat ze nog geen 21 zijn. Het zij zo dat er alleen feestjes gegeven mogen worden bij de frats, niet bij de sororities... Weet ook niet waarom. De fratfeestjes zijn een ideale manier om wat nieuwe mensen te leren kennen, gratis te zuipen en 'gezellig' te dansen. De meeste mensen gaan hier echt loos als een dolle. Gekke Amerikanen.. Hier heb ik afgelopen weekend dus mijn ogen uitgekeken en heeeeeeel wat gelachen!

Nou, ik hoop niet dat ik jullie te erg verveeld heb met mijn verhaaltje. Volgende keer schrijf ik wat spannenders, ik beloof het! Een tripje naar Pittsburgh en een ski tripje staat nog op de planning!

Dikke kus,
Josine

Ps; Schwessies, raad eens wat ze hier nog op tv draaien... Full House!! Hoe tof is dat! Oh en Dennis, ook 'the price is right' heb ik een keer voorbij zien vliegen :p


  • 26 Februari 2010 - 22:25

    Weck:

    Hihi smaakt je bier ook lekker? Maar ik ben maar een beetje jaloers hoor. Want 1. ik lust geen bier. en 2. ik haaaat sneeuw. Maar uiteraard zou ik wel liever in de VS zitten dan hier.
    Al hebben wij nu regen en wind.. Maaaaar het is alweer bijna licht om 7 uur 's ochtends. Dus Weck wacht op lente :)

    Heel veel spass nog.

    En je hebt me totaal niet verveeld met je verhaaltje :)

    Kus,
    Weck

  • 26 Februari 2010 - 22:54

    Malva:

    Haha klinkt hemels daarzo ;) Die Amerikanen zijn echt gek als het om alcohol gaat. Al eens mee gemaakt dat iemand 21 wordt?
    Hey de volgende keer wat uitgebreider hoor! En voor de rest lekker genieten van je eigengebrouwen biertjes.
    xxx

  • 27 Februari 2010 - 08:22

    Kristel:

    Ohh Josine toch, eigen bier brouwen, wat een feest!!
    Fijn dat het studeren je bevalt, al moest ik even opzoeken wat ut allemaal betekent..:P
    En ik ben geen schwessie, ik ken full house ook, old times, wat leuk!

  • 27 Februari 2010 - 08:24

    Ans Verbeek:

    Hoi Josine,
    grappig, bier maken als les, zo leer je nog eens de echte dingen van het leven.........
    Geniet nog van je leuke lessen en vooral de feestjes en uitstapjes.
    XXX

  • 27 Februari 2010 - 14:14

    Barmse:

    OMG punten voor pils maken? Nice:D

    Dus als je terugbent in NL kan ik op een privebrouwer rekenen?:P

    Viel Spass nog!

  • 27 Februari 2010 - 16:19

    Kim:

    Haha super vet die bierbrouwklas, smaakt het bier ook?! Ohhh wat erg zeg dat het zooo veel sneeuwt. Met spring break snelll de zon gaan opzoeken zou ik zeggen! Daan heeft nog gen diving school voor je gevonden:( Je krijgt wel de groetjes van iedereen (alle varenstraters). Ohh ennnn je oude kamertje is bewoond hoor: je muur is niet roze meer. Maar KNALblauw:O Ook heeeel mooi;) Nou Sientje, have fun daar. Kussies uit Nijmegen

  • 27 Februari 2010 - 22:08

    Kuups:

    Dat zijn nog eens lessen waar je wat aan hebt! ;) Sneeuw is minder inderdaad.. misgien snowboots aanschaffen? Wat cool dat Full House er daar nog opkomt!
    Xxx

  • 27 Februari 2010 - 22:48

    Coon:

    Ha lieve piño el niño!
    Was gaar geen saai verhaal hoor, was kei leuk! Klinkt gezellig daar, en wat heb je een lief kamertje! Hier in Velden missen we je wel hoor, met je platte kop!
    x je zusje

  • 28 Februari 2010 - 19:55

    Em:

    Josti de tosti!
    Wat een leuk verhaaltje weer!! De volgende keer dat we skype moet jij me maar effe de details van je fratparty vertelle! Ik heb gistere de duurste bruiloft van mn leve mee gemaakt met champagne, 4 gangen-diner, natuurlijk traditionele dansen en een 4 sterren hotel! Super.. ik zal je binnekort de foto's late zien!
    Doe maar nog lekker belgisch trippel brouwe en vergeet vooral niet wat in je koffer mee naar huis te nemen!
    Mis je! Dikke kus Ellemie

  • 01 Maart 2010 - 20:29

    Ome Jac:

    Hallo Josine,
    Zo te horen is het echt de moeite de USA. Moeten jullie die 20 liter bier zelf opdrinken? Proost dan, met of zonder punthoofd. Geniet ervan.
    Gr. Ans en Jac

  • 05 Maart 2010 - 13:18

    Inge:

    Yo (ex)bufie!!

    Zoals Kim als zei je muur is inderdaad knalblauw, maar het ziet er wel vet uit hoor!

    Klinkt leuk je verhalen daar! Geniet ervan, maar gok dat dat wel goed gaat komen!

    Kus Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Josine

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 8782

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2010 - 27 Januari 2011

Asia

30 Januari 2010 - 30 Juli 2010

W&J College

Landen bezocht: